Reklama dzieli się na różne rodzaje, jakie kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak także wiele innych, jednakowoż statystyki uwypuklają wyraźnie, że na ludzi najprzyzwoiciej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jakkolwiek nie tylko – wchodzi w to oczywiście też reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk możliwego konsumenta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Opracowywanie interaktywnych wersji raportów rocznych
Ta szablonowa reklama pewnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko skutkiem tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, oczywiście ewentualnego kontrahenta są niezmiernie rozmaite. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i nadzwyczaj prawidłowo wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w związku z tym jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.